USBを紛失!?でも諦めないで
★★★★★ 2019年5月に訪問シャッターズのUSBを買ったのに…紛失?
初めてのディズニークルーズ。家族で行って沢山の写真を撮ってもらい、全ての写真をUSBに入れてもらい購入しました。
下船日の朝に受け取って、スーツケースに入れて帰宅。…したはずが…家に帰ってみたら…どんなに探しても無い!!
帰宅翌日から仕事でバタバタで、絶対ここに入れたはずなのに、あれ?と気づいた時には2週間経ってました。。
飛行機はデルタだったのですが、バゲッジのセキュリティチェックで開けられて、漁った後の戻しが適当だったのか、盗まれたのかを疑っています。。断定は出来ませんが。手荷物で持ってくれば良かったと思いましたが、時既に遅し。
諦めないで!公式HPからリクエストを
クルーズのHPからアフターサポートを探して問い合わせたところ、結果的に写真は全部手元に戻りました!とても助かったので、やり方を投稿します。ディズニークルーズの公式ページは英語ですが、頑張って連絡方法を見つけました。
ポイント!クルーズの後28日以内なら取り戻せる
28日以内なら、と書かれていたので、無くしたりしたらすぐに連絡を!ステップ1 写真に添付しているとおり、公式サイトからリクエストを出す。
キャプチャを乗せてますので写真欄を見てください!ステップ2 担当者からメールがきます。
正しい写真を送るために、家族写真を送って!と要求されるので、クルーズに参加した全員の顔が分かる写真を送ってあげます。ステップ3 担当者からダウンロード用のURLが送られてくるので、Webでダウンロード!
ステップ2と3の間が2週間以上空きました。汗流石に心配になって督促したりして、最終的にはリクエストを出してから20日後に、写真のデータがダウンロードできました。
アメリカだから仕事は怠慢なのかも知れないですが、ちゃんと進めてくれた担当者に感謝です。笑
もし大切な写真を無くした場合は、参考にしてみてください!
以下、ステップ2〜3のやりとりです。
下から読んでくださいね。
差出人:<support@ourcruisephotos.com>
日時: 2019年6月25日 5:24:05 JST
宛先:
件名: Re: [#201119] Lost our USB
Hello
Please see link/attachment below and save images as soon as possible. Enjoy :)
https://app.box.com/***顧客ごとのURLです***
Thank you
Oscar
****************
On Mon, 24 Jun at 12:41 PM <support@ourcruisephotos.com> wrote:
Hi,
I have not heard back yet. I just sent them a reminder asking for an update and have informed ship manager as well. I should hear back shortly.
We appreciate your patience.
Oscar
******************
On Sun, 23 Jun at 1:58 AM ,
<はっぴー> wrote:
Dear Oscar
Could you tell me the response from the ship.
We are waiting for your reply.
Best regard.
はっぴー
******************
2019/06/06 22:31
<support@ourcruisephotos.com>のメール:
Thanks keep you posted..
Oscar
******************
On Thu, 6 Jun at 6:53 AM , <はっぴー> wrote:
Dear Oscar
Thank you for your quick reply.
I’ll send my family photo to you.
■写真添付■
Best regard.
******************
2019/06/06 2:50、<support@ourcruisephotos.com>のメール:
Hi はっぴー,
The query was sent to the ship. As soon as I hear back I will let you know.. In the meantime I need a sample photo please to ensure we send you the correct family photo..
Thanks
Oscar
日時: 2019年6月25日 5:24:05 JST
宛先:
件名: Re: [#201119] Lost our USB
Hello
Please see link/attachment below and save images as soon as possible. Enjoy :)
https://app.box.com/***顧客ごとのURLです***
Thank you
Oscar
****************
On Mon, 24 Jun at 12:41 PM <support@ourcruisephotos.com> wrote:
Hi,
I have not heard back yet. I just sent them a reminder asking for an update and have informed ship manager as well. I should hear back shortly.
We appreciate your patience.
Oscar
******************
On Sun, 23 Jun at 1:58 AM ,
<はっぴー> wrote:
Dear Oscar
Could you tell me the response from the ship.
We are waiting for your reply.
Best regard.
はっぴー
******************
2019/06/06 22:31
<support@ourcruisephotos.com>のメール:
Thanks keep you posted..
Oscar
******************
On Thu, 6 Jun at 6:53 AM , <はっぴー> wrote:
Dear Oscar
Thank you for your quick reply.
I’ll send my family photo to you.
■写真添付■
Best regard.
******************
2019/06/06 2:50、<support@ourcruisephotos.com>のメール:
Hi はっぴー,
The query was sent to the ship. As soon as I hear back I will let you know.. In the meantime I need a sample photo please to ensure we send you the correct family photo..
Thanks
Oscar
写真を拡大